Dat heet dan gelukkig zijn ..

Hello everyone!

Hier ben ik er weer! Een nieuwe dag, een nieuwe post, een nieuw verhaal.

De titel van deze post geeft al aan dat dit een zeer positieve blog zal zijn. En jawel hoor, dat is het ook. Ik laat jullie nog eens piepen in mijn klein zieltje, net zoals met de post “True friendship”.

Ik begin deze keer met een kort filmpje dat me heeft aangezet om dit te schrijven. Het filmpje is opgenomen door leerkrachten/directie van de middelbare school waar ik 6 jaar lang heb doorgebracht, Sint-Jozefsinstituut (SJI) in Borsbeek,Antwerpen. Kijk je even mee?

Nadat ik deze video was tegengekomen op hun Facebookpagina en de video heb bekeken, voelde ik een enorme behoefte om erover te schrijven. Waarom? Omdat die 6 jaar de meest gelukkige jaren in mijn leven waren … Ik heb vreselijke dingen doorgemaakt, maar ook fantastische momenten gehad tijdens mijn middelbare carrière.

Het is ondertussen 4 jaar geleden dat ik afgestudeerd ben van de middelbare school en toch voelt het aan alsof het gisteren was. In de tussentijd is er natuurlijk veel gebeurd: begonnen op de hogeschool, eerste jaar afgewerkt om daarna te stoppen en te verhuizen naar Montenegro. Hier ben ik begonnen met een compleet nieuw leven, het getrouwde leventje. Mijn studentenleven werd on hold gezet (en staat nog altijd zo), ik kan gewoon niet luidop zeggen of erover nadenken dat ik niet zal terugkeren naar dat leventje op een bepaald moment in mijn leven.

De titel van deze post, “Dat heet dan gelukkig zijn”, is een nummer van Ann Christy uit 1975. Nu denken jullie: waar heeft ze dit nummer in vredesnaam gevonden? Wel, het was een van de vele “anthems” van mij en mijn beste vriendin Ellen. Naast deze nummers hadden we nog zo van die klassiekers die we zongen door de gang elke keer we de behoefte hadden of gewoon oververmoeid waren. Ik vond dat de titel pefect paste want zo voel ik mij nu: gelukkig.

Nadat ik de video had bekeken, heb ik gelachen en gehuild op hetzelfde moment. Ik besefte nu pas hoeveel heimwee ik heb naar die tijd, naar de tijd dat ik in Antwerpen woonde. Ik heb gelachen omdat de mensen in deze video ooit nog les aan mij hebben gegeven en ik daaraan terug moest denken. Terwijl ik dit schrijf, voel ik me enorm melancholisch en tovert er zich opnieuw een glimlach op mijn gezicht.

Ik heb de video meteen gedeeld op mijn Facebookpagina, in een groep van vriendinnen en opgestuurd naar mijn 2 partners in crime van de middelbare school, Sarah en Ellen. En we kwamen tot de conclusie: we hebben een fantastische tijd gehad en we missen deze tijd enorm.

Van uitstappen tot de pauzes tot gewoon tijdens de les: er viel altijd wel iets te beleven. Van stress omdat we een taak hadden die DRINGEND afgewerkt moest worden, over drama omdat die ene jongen ons niet zie staan tot hilarische momenten die je voor de rest van je leven onthoudt. De middelbare school is een periode waarvan je moet genieten want voor je het weet is die periode voorbij.

Omdat mijn laptop waar al mijn foto’s opstaan momenteel niet werkt, heb ik gisterenavond naar oude foto’s zitten kijken op Facebook uit die periode. Het zijn allemaal foto’s die ik één voor een koester. Ik hoop mijn laptop op gang te krijgen zodat ik de rest kan bekijken, for old time sake.

Als afsluiter, een klein berichtje voor iedereen die deel heeft uitgemaakt van die 6 jaar:
Uit het oog betekent niet uit het hart. Ik woon misschien nu wel aan de andere kant van Europa, maar dat betekent niet dat ik jullie vergeten ben. Ik denk nog heel vaak aan jullie en aan alle momenten die we samen hebben doorgebracht. Zulke dingen vergeet je niet zo snel. Ik hou enorm veel van jullie allemaal, don’t you ever forget that 🙂

Tot de volgende post!

See you soon!

Natasa.

2 thoughts on “Dat heet dan gelukkig zijn ..

Leave a Reply

