#PlukhetGeluk project – Mijn big smile momenten.

Hello everyone!

Het is zaterdag, duuuus .. Tijd voor een nieuwe post over mijn #PlukhetGeluk project! Jeeeej!

Waarom doe ik ook alweer mee aan dit project? Omdat dit project compleet bij mijn blog “Time to live” past. Je leeft maar 1 keer, dus haal het maximum uit je leven. En positieve vibes zijn altijd welkom!

Vandaag is deel 4 aan de beurt, genaamd “De grootste glimlach”. Ik heb er een kleine draai aan gegeven en er “mijn big smile momenten” van gemaakt 🙂 Waar gaat dit over? Je vertelt over zaken die meteen een glimlach op je gezicht toveren. Dat kan van alles zijn: situaties die je hebt meegemaakt,foto’s,video’s die je op het internet tegenkomt,quotes, … You name it.

Ik ga er een kleine “mix” van maken met allerlei zaken die mij een instant glimlach bezorgen. Ik hoop dat jullie er even gelukkig van worden als ik 🙂 Enjoy!

Mijn wekelijkse Skype-gesprekken met mama
Mijn lachspieren verwerken serieuze trauma’s op zondag. Why? Omdat mijn mami ALTIJD wel iets vindt om mij aan het lachen te brengen. We trekken qua karakter echt enorm veel op elkaar dus ik begrijp haar humor als geen ander. Mijn mama kan nogal vrij droge commentaar geven, enorm fel reageren op bepaalde zaken of ze maakt van die uitspattingen in het Servisch (want wij combineren 2 talen: Nederlands en Servisch). Enkele zaken die we hebben vastgesteld tijdens onze talloze gesprekken: een keukenwekker rinkelt niet als je hem instelt op minder dan 5 minuten, zondag is Josdag, ik kan nooit bellen zonder dat er iemand aanbelt aan de voordeur, strijken/koken en Skypen is dé perfecte combinatie, enz. Ik zou eindeloos kunnen schrijven over onze uitspattingen, maar dan zou deze post eeuwen duren. Ik kijk er elke zondag naar uit om te bellen want ik weet: ik ga weer eens kunnen lachen met ons mama! 🙂

Zet een kaars voor je raam vannacht,dat heeft dan gelukkig zijn en 7 anjers,7 rozen



Nu vragen jullie zich af: what in the name of God is hier grappig aan? Wel, ik heb hier een fantastische herrinnering aan vanuit het middelbaar, meerbepaald het 5de jaar. Deze liedjes werden al wel eens vaker gezongen tijdens het wachten in de gang, tijdens de pauzes, … Ik moet gewoon aan random zangmomenten denken want in die periode had je natuurlijk ook zo van die hitjes die populair waren (en natuurlijk konden we het niet laten om dit in het belachelijke te trekken). Mijn bestie zal dit segment maar al te goed begrijpen 😉

Mijn klein fotomodel
DSC06534 (2)DSC06525Deze foto is genomen de eerste winter dat ik hier woonde, december 2012. We zaten zonder elektriciteit (deze panne heeft 13 dagen geduurd) en hadden niets beters te doen dan spelen met ons konijntje. We hebben een hele reeks foto’s met hem van dat moment en ze toveren nog altijd een glimlach op mijn gezicht. Ons kleintje (we noemden hem zo vanwege het feit dat hij echt wel groot was) genoot ervan om op de zetel rond te lopen en appeltjes te eten. Ons kleintje is spijtig genoeg gestorven vorig jaar in de lente vanwege zijn ouderdom. Zijn afwezigheid doet me nog altijd enorm veel pijn, maar dan kijk ik terug naar deze foto’s en denk ik terug aan alle fantastische momenten die we hebben gehad.

“Gelukkige vrouwendag!”
Een recentelijke situatie. Mijn echtgenoot kwam vorig weekend thuis na een dagje in de bossen te werken. Ik kwam tot aan de voordeur en zag meteen dat hij iets achter zijn rug hield. Dus ik vroeg eerst de normale vragen die ik altijd stel (of hij moe is, hoe was het gegaan,etc.) en hij antwoorde maar had de hele tijd een grijns op zijn gezicht. Dus ik vroeg “waarom ben je zo aan het grijnzen? Wat heb je achter je rug?”. En toen toverde hij een boeket meiklokjes tevoorschijn en riep “GELUKKIGE VROUWENDAG!”. Ik moest hier zo hard om lachen omdat vrouwendag pas op 8 maart is en zijn reden om mij te “verassen” was zodat “hij zeker niet zou vergeten te felicteren”. Dank je lieve schat, je was zeker en vast op tijd. 🙂

Kito is papa geworden – Electrabel commercial

Wat een schattige reclame! Mijn mama vertelde mij over deze reclame en zei dat ik deze asap moest opzoeken op Youtube. We hebben alle 2 een zwak voor kleine dieren dus deze reclame was als geroepen voor ons. Elke keer ik deze reclame opnieuw bekijk, krijg ik echt een big smile op mijn gezicht. Puppy’s zijn het wondermiddel voor een instant glimlach.

“When life gives you lemons ..”
Quote lemonsQuotes als deze maken me echt aan het lachen. Een cliché quote omtoveren tot iets compleet anders: helemaal mijn ding. When life gives you lemons, make life take the lemons back! Het heeft een diepere betekenis, naar mijn mening. Ik herinner mij de eerste keer dat ik deze quote tegen kwam op Pinterest. Ik moest er echt mee lachen en heb het direct gepind om mijn quote-bord. Moest ik dit in grote versie vinden, ik zou het zeker kopen en in huis ophangen 🙂 I demand to see the life’s manager! 😀

Ziezo, dit zijn enkele zaken die een big smile op mijn gezicht toveren. Er zijn natuurlijk nog 1001 dingen, maar dat zal ergens anders wel eens aan bod komen. Ik hoop dat jullie na het lezen van deze post een gigantische SMILE op jullie gezicht hebben! 😀

Het 5de deel heeft de titel “durven,dromen,doen!” en komt volgende week zaterdag, 14 maart, online. In dit deel beschrijf je je toekomst en wat je allemaal al hebt gedaan in je bestaan. Dit is tevens het laatste deel van het #PlukhetGeluk project *boehoe*.

Moest je geïntresseerd zijn in dit project en wil je er zelf misschien aan mee doen, bezoek dan zeker de introductiepagina op “I live for my dreams” van medeblogger Saskia. De moeite waard!

Tot de volgende post,

See you soon!

Natasa.

6 gedachtes over “#PlukhetGeluk project – Mijn big smile momenten.

Geef een reactie

