TAG – De bloginspiratie tag.

Hello everyone!

En de eerste tag op “Time to live” is een feit!
Sinds ik blog, ben ik al ettelijke keren zulke tags tegengekomen en ik had er elke keer weer plezier in om ze te lezen. Maar: wanneer zou ik nu eens zo’n tag invullen?
Wel de tijd is gekomen en ik heb besloten om er een categorie van te maken! YES!

Deze tag werd bedacht door Patricia de Ryck van de blog “Blogqueen”. Als je wilt weten waarom ze deze tag heeft bedacht en haar antwoorden op de vragen, klik dan hier. Als je een kortere versie wilt met enkel de vragen en regels, klik dan hier voor meer info. Ook fijn om te lezen: Ze heeft een lijst gemaakt van alle bloggers (!) die deze tag hebben ingevuld op hun eigen blog. Heel leuk om te lezen wat andere mensen inspireert om te bloggen. Als je deze wilt lezen, klik dan hier. Ter info: Ik sta op puntje 17!
Een tijdje geleden kwam ik op de blog van Sylvia Kuijsten “de bloginspiratie tag” tegen. Toen ik de vragen en haar antwoorden las, vond ik deze tag wel iets hebben en vond ik het wel een leuk idee om hem zelf in te vullen. En dat is exact wat ik vandaag ga doen!

Natuurlijk zijn er ook enkele “regels” verbonden aan deze tag:

  • Je linkt naar deze blogpost wanneer je de tag invult.
  • Gebruik als illustratie een afbeelding dat jou inspireert.
  • Beantwoord alle vragen.
  • Nomineer 5 andere bloggers en laat hen weten dat je ze genomineerd hebt.

Quote

Volop inspiratie of loop je vaak tegen het zogenaamde writer’s- of bloggers block aan?
Ik heb de laatste tijd minder last van een “bloggers block”. Toen ik net begon met bloggen had ik het idee dat ik constant hetzelfde aan het doen was. Maar naarmate ik meer blogs ontdekte, kwam de inspiratie vanzelf en zag ik elk moment dat me overkwam als een idee voor een artikel. Sindsdien heb ik inspiratie in overvloed. 🙂

Als de woorden even niet uit je vingers komen; hoe voel jij je dan?
Ik voel me dan een beetje lastig, maar ik probeer er dan zo weinig mogelijk over na te denken. Dan laat ik mijn blog even voor wat het is en ga ik wat anders doen. En als de woorden er die dag uitkomen dan komt er iets nieuws online, en zo niet: morgen is er een nieuwe dag.

Hoe blijf je gefocust tijdens het uitwerken van een bericht?
Ik blijf gefocused doordat ik probeer om alles om me heen uit te schakelen. Niet altijd gemakkelijk en daarom blog ik het liefst wanneer ik alleen ben (zoals nu). Ik kan me dan beter concentreren en de woorden borrelen maar op. Natuurlijk ben ik niet dag en nacht alleen, dus als mijn echtgenoot thuis is blog ik wanneer hij slaapt en zet ik de TV wat stiller 🙂

Welke brainstorm-techniek zorgt gegarandeerd voor blogspiratie?
Andere blogs bezoeken en ideeën die ik tegenkom of in mij opborrelen noteren in mijn notitieschriftje. Ik schrijf dan elk idee uit in puntjes: waarover gaat het, wat houdt het in, moeten er foto’s genomen worden of kan ik ze op het net vinden enz.

Helpt muziek je ook als je blogspiratie zoekt?
Hmm toch liever niet. Muziek leidt me enorm af en ik zou me toch alleen maar bezighouden met luisteren naar de tekst, meezingen of naar de clip kijken.

Waar ontstaan de beste ideeën?
Op elk moment van de dag, no matter where.

In welke inspirerende omgeving werk je graag?
Thuis, of het nu binnen is aan onze eettafel of buiten op het terras. Ik voel me veel gemakkelijker in mijn eigen zone en ik zou me niet echt kunnen voorstellen dat ik aan het schrijven ben in een cafétje en dergelijke.

Heb jij ook een ware ‘blogbijbel’ op je bureau staan voor als je het even niet weet?
Neen, spijtig genoeg niet, al zou ik dit wel graag hebben. Ik heb er al enkele de revue zien passeren op andere blogs en ik hoop er zelf eentje aan te schaffen in de toekomst.

Welke bloggers inspireren jou?
Tgoh, er zijn er veel die mij inspireren. Ik lees graag andere blogs en ik merk dat ik bij bepaalde vaak terugkeer. Maar om er toch enkele op te noemen: Nicky’s wereld (blog van mijn vriendin Nicky), Dagmar van “By Dagmar Valerie”, Anne van “Anne Solveig”,Nesrin van “Daily cup of bla bla bla” (ze maakt me keer op keer aan het lachen!) en Aranka van “By Aranka” (voor mij the place to be voor beautyreviews). En dit zijn er maar enkele hoor, ik heb er echt nog een heleboel die ik zou kunnen opnoemen, maar dan zou deze post ellelang worden.

Hoe zit het met andere bijzondere inspiratiebronnen?
Om eerlijk te zijn, die zijn er niet zo bijster veel. Toen de reeks “Fashion Bloggers” op E! channel nog bezig was, was ik helemaal weg van de fashionblogwereld (wat een woord!). Zij hebben mij dat extra duwtje in de rug gegeven om toch maar te beginnen bloggen. Voor de rest: de wereld is mijn inspiratiebron. 🙂

En dan nu is het tijd voor de genomineerden .. *trommelgeroffel*

Lieve ladies, ik verwittig jullie persoonlijk van jullie nominatie moesten jullie deze post niet hebben gezien. Moest het zijn dat je deze tag al hebt ingevuld: laat dan in de commentsectie een reactie achter met de link naar deze post. Zo hoef je hem geen twee keer te plaatsen op je blog 🙂

Voor degene die ik niet heb genomineerd maar deze tag toch willen invullen: feel free to do it! Verwijs dan wel even naar deze post, als het kan. 🙂

Wat vinden jullie van deze tag? Zou je hem zelf ook invullen?

Tot de volgende post,

See you soon!

Natasa.

7 gedachtes over “TAG – De bloginspiratie tag.

  1. Wat heb je hem leuk ingevuld. leuk te zien hoe iedereen toch anders aan inspiratie komt of blogt.
    Lief ook dat je me hebt genomineerd. Ik ga even kijken hoe ik dit ga verwerken, wil er wel wat mee doen maar wil zo min mogelijk tags op mijn blog doen. Stay tuned dus 😉

    Like

  2. Wat lief, je nominatie! Ik heb de tag al staan in mijn concepten (moet hem nog invullen) naar aanleiding van een bericht van Blogqueen, als ik me niet vergis was zij diegene die hem uitgevonden heeft! Als ik tijdens het mooie weer toch geen zin hem om niet buiten te zitten, dan vul ik hem met veel plezier in voor je!

    Geliked door 1 persoon

    1. Hehe wat toevallig! 🙂 Ja, zij is degene die hem heeft uitgevonden, ze had op mijn tweet geantwoord want ik wist dit niet 🙂 Wel, laat me zeker iets weten zodat het me niet ontglipt 😉 x

      Like

  3. Patricia de Ryck

    Wat leuk om te zien dat jij ‘m ook hebt opgepakt. En grappig dat je – ondanks dat je mijn site regelmatig bezoekt – toch nog niet wist dat ik ‘m heb bedacht.

    Geliked door 1 persoon

    1. Ik vond hem heel leuk om hem in te vullen 🙂 Echt raar! Ik bezoek inderdaad regelmatig jouw site en dat ik dat over het hoofd heb gezien .. Blijkbaar was ik niet goed genoeg gefocused 🙂 Liefs! x

      Like

  4. Pingback: TAG: Blogspiratie | Nicky's Wereld

Plaats een reactie